Ontmoet de Regisseurs

Vincent van Miert

HBO Jeugdzorgopleiding met afstudeerrichting: Drama, Dans en Muziek

Als theatermaker werk ik liefst vanuit de verhalen die ik zelf schrijf. Ik hou van verhalen die zich niet helemaal prijsgeven. De kracht van de suggestie en het onbesprokene. Verhalen die een beklemmende sfeer in zich dragen. Ik hoop dat het publiek zich uitgedaagd voelt om op zoek te gaan naar hun eigen interpretaties en antwoorden. Daarbij is mijn fascinatie voor de psyche van de mens en hoe die mens zich verhoudt tot de ander of tot een ontregelende situatie een belangrijk leidmotief.

Doris Goosen

Academie voor expressie door woord en Gebaar, afgestudeerd in 1975.

Theatermaken is mijn vorm van verhalen vertellen. Als ik mijn verhaal vind in reeds geschreven teksten, waarvan de taal me aanraakt, dan vind ik samen met de spelers de theatrale beelden.

Thema’s kunnen ook met een groep of via mijn eigen pen uitgewerkt worden. Voor mij moet de vorm, de muziek en alle andere theatrale vondsten elkaar aanvullen. Tekst is een ding, maar fysiek spel, de eigenheid van de spelers, het gebruik van een locaties, aankleding en muziek maken voor mij een theaterproduct compleet.

Het maakproces samen met de spelers geeft me de meeste energie. De voorstelling is de kroon op dit maakproces.

Arjan van Roon

Toen ik op de HAVO zat heb ik mijn eerste stap gezet in de wereld van de podiumkunst. Cabaret Chocomel heeft een zaadje gepland die na 40 jaar nog steeds bezig is om een mooie plant te worden.

Na een theateropleiding in Amsterdam (en daar ook veel gespeeld) ben ik in 1998 gevraagd om te regisseren voor een club in Ermelo. In 2001 met de billen bloot gegaan met het meest bizarre stuk ooit; Wachten op Godot van Samuel Beckett. Kop kaalgeschoren, leren pakje aan en een meterslange zweep waar ik mijn slaafje mee in bedwang hield. Dit was mijn eerste productie voor Theatergroep Grondverf waarmee ik veel productie heb gemaakt als acteur en als regisseur. Sinds een aantal jaar speel ik voor de Theaterwerkplaats.

Christina van Emmerik

Ik ben ooit begonnen in 1989 en heb 3 seizoenen Cabaret gespeeld bij Rients Gratema in het toenmalige Klooster.

Toch al sinds jong veel interesse in toneel en heb verschillende producties gespeeld vanaf 1993 bij de Theaterwerkplaats. Later toch op mijn 40e auditie gedaan bij de HKU in Utrecht. Ook aangenomen. In 2003 heb ik me aangemeld voor de opleiding Theaterregisseur en dit met diploma afgerond. Mijn examenvoorstelling Vroeger in de Catharinakapel opgevoerd. Daarna een aantal producties gemaakt bij de TWP. Jaren van stilte nu toch weer opgepakt. Sinds 10 januari 2024 gestart met een nieuwe productie Camille Claudel, een vrouw waar ik al jaren gefascineerd door ben en het verhaal heeft mij zeer geraakt.

We zijn lekker van start gegaan en op 13,14,15 juni zijn de voorstellingen in de Catharinakapel.

Sandra Krens

Wat een fijne club, de Theaterwerkplaats. Toen ik in ‘22 vanuit het Amsterdamse naar Harderwijk verhuisde, wist ik al snel: daar wil ik bij zijn! En het was een mooie start, de productie van Vincent waarin ik meespeelde: het sprankelende ‘waarom niet de Bee Gees’.

Ik vind acteren boeiend en uitdagend en speel dan ook al 35 jaar toneel – van komedie tot drama. Ik werkte met veel verschillende regisseurs en van ieder leerde ik er weer iets bij. Zo was het een hoorspelregisseur die mij de ogen en oren opende voor het effect van geluid, de impact van stilte en de kracht van tekst. Op zich is dat misschien niet verrassend, want ik ben copywriter: gek op verhalen en altijd bezig met tekst.

Ontmoet de Regisseurs

Vincent van Miert

Vincent van Miert

Regisseur

 

HBO Jeugdzorgopleiding met afstudeerrichting: Drama, Dans en Muziek

Als theatermaker werk ik liefst vanuit de verhalen die ik zelf schrijf. Ik hou van verhalen die zich niet helemaal prijsgeven. De kracht van de suggestie en het onbesprokene. Verhalen die een beklemmende sfeer in zich dragen. Ik hoop dat het publiek zich uitgedaagd voelt om op zoek te gaan naar hun eigen interpretaties en antwoorden. Daarbij is mijn fascinatie voor de psyche van de mens en hoe die mens zich verhoudt tot de ander of tot een ontregelende situatie een belangrijk leidmotief.

 

Doris Goosen

Doris Goosen

Regisseur

Academie voor expressie door woord en Gebaar, afgestudeerd in 1975.

Theatermaken is mijn vorm van verhalen vertellen.  Als ik mijn verhaal vind in reeds geschreven teksten, waarvan de taal me aanraakt, dan vind ik samen met de spelers de theatrale beelden.

Thema’s kunnen ook met een groep of via mijn eigen pen uitgewerkt worden. Voor mij moet de vorm, de muziek en alle andere theatrale vondsten elkaar aanvullen. Tekst is een ding, maar fysiek spel, de eigenheid van de spelers, het gebruik van een locaties, aankleding en muziek maken voor mij een theaterproduct compleet.

Het maakproces samen met de spelers geeft me de meeste energie. De voorstelling is de kroon op dit maakproces.

 

Arjan van Roon

Arjan van Roon

Regisseur

 

Toen ik op de HAVO zat heb ik mijn eerste stap gezet in de wereld van de podiumkunst. Cabaret Chocomel heeft een zaadje gepland die na 40 jaar nog steeds bezig is om een mooie plant te worden.

Na een theateropleiding in Amsterdam (en daar ook veel gespeeld) ben ik in 1998 gevraagd om te regisseren voor een club in Ermelo. In 2001 met de billen bloot gegaan met het meest bizarre stuk ooit; Wachten op Godot van Samuel Beckett. Kop kaalgeschoren, leren pakje aan en een meterslange zweep waar ik mijn slaafje mee in bedwang hield. Dit was mijn eerste productie voor Theatergroep Grondverf waarmee ik veel productie heb gemaakt als acteur en als regisseur. Sinds een aantal jaar speel ik voor de Theaterwerkplaats.

Christina van Emmerik

Christina van Emmerik

Regisseur

 

Ik ben ooit begonnen in 1989 en heb 3 seizoenen Cabaret gespeeld bij Rients Gratema in het toenmalige Klooster.

Toch al sinds jong veel interesse in toneel en heb verschillende producties gespeeld vanaf 1993 bij de Theaterwerkplaats. Later toch op mijn 40e auditie gedaan bij de HKU in Utrecht. Ook aangenomen. In 2003 heb ik me aangemeld voor de opleiding Theaterregisseur en dit met diploma afgerond. Mijn examenvoorstelling Vroeger in de Catharinakapel opgevoerd. Daarna een aantal producties gemaakt bij de TWP. Jaren van stilte nu toch weer opgepakt. Sinds 10 januari 2024 gestart met een nieuwe productie Camille Claudel, een vrouw waar ik al jaren gefascineerd door ben en het verhaal heeft mij zeer geraakt.

We zijn lekker van start gegaan en op 13,14,15 juni zijn de voorstellingen in de Catharinakapel.

Sandra Krens

Sandra Krens

Regisseur

 

Wat een fijne club, de Theaterwerkplaats. Toen ik in ‘22 vanuit het Amsterdamse naar Harderwijk verhuisde, wist ik al snel: daar wil ik bij zijn! En het was een mooie start, de productie van Vincent waarin ik meespeelde: het sprankelende ‘waarom niet de Bee Gees’.

Ik vind acteren boeiend en uitdagend en speel dan ook al 35 jaar toneel – van komedie tot drama. Ik werkte met veel verschillende regisseurs en van ieder leerde ik er weer iets bij. Zo was het een hoorspelregisseur die mij de ogen en oren opende voor het effect van geluid, de impact van stilte en de kracht van tekst. Op zich is dat misschien niet verrassend, want ik ben copywriter: gek op verhalen en altijd bezig met tekst.